Autor Wątek: Everland dla każdego  (Przeczytany 357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szept

  • Wszechzagłada
  • ******
  • Wiadomości: 3006
  • Attack: 85
    Defense: 99
    Attack Member
  • Reputacja 71
  • Płeć: Mężczyzna
Everland dla każdego
« dnia: Października 27, 2011, 12:25:44 pm »
Od dawna pojawiają się propozycję aby wyjść z naszymi grami do świata i ludzi. Jest to kierunek lekko ryzykowny ale korzyści mocno przebijają ewentualne problemy. Gier mieliśmy kilka, ale bardzo mała cześć z nich nadaje się do odtworzenia i zrobienia w warunkach konwentowych. Takie warunki, to brak możliwości wyboru miejsca (gra toczy się tam gdzie organizatorzy pozwolą), brak strojów (bo przecież nie każdy na konwent przyjedzie z walizkami) i brak samych znajomych. No właśnie bo na konwencie w  grę zagrają ludzie nam obcy. Tacy, których nie znamy, których nie możemy sobie dowolnie obsadzić w rolach i liczyć na to, że postąpią tak jak chcemy.

Mamy taką grę, która według mnie idealnie nadaje się do konwentowego odtwarzania. Mowa o Everlandzie. Pierwsza część, która powinna się jasno i konkretnie zakończyć. Historia i postacie są kosmiczne, teraz trzeba je poprawić, usunąć problematyczne elementy i być gotowym na ponowną realizację. Wiem, niektórzy już rzygają tym uniwersum, ale nie widzę innej gry spełniającej wymagania konwentowe. Nic wirusowego nie mamy, a szkoda. I tu pojawia się seria pytań, próśb i uwag.

Co w Everlandzie 1 należy poprawić.? proszę o jak najszczersze, bogate wypowiedzi.
Co należy dodać?
Jaki finał byłby najbardziej odpowiedni?

Kto chciałby zając się postaciami, poprawić opisy wyłapać błędy, dopracować graficznie karty postaci. Skoro robimy coś na konwencie to możemy zrobić to na całego, plakaty, itp.

Kto chciałby zając się ogarnięciem strojów - wiem dziwne zadanie, ale na konwent ludzie mogą się nie przebrać, trzeba im będzie przywieźć choćby atrybuty postaci.

Kto ma chęć robic cokolwiek niech się odezwie.

A teraz ważna sprawa, kiedy i gdzie. Po pierwsze gimnazjum 27 i wybrana klasa (pewnie Luizy), zagraliby wszyscy. Po drugie ZjaVa (luty, Warszawa) po trzecie SPOT (wybrzeże, wiosna). Szkoła to prosta sprawa, będzie można przetestować grę, ZjaVa to wyzwanie.

Czekam na odzew. Wirus istnieje? to niech działa.
 
« Ostatnia zmiana: Października 27, 2011, 12:30:25 pm wysłana przez Szept »



Offline Uhanimar

  • Nosiciel
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Attack: 60
    Defense: 56
    Attack Member
  • Reputacja 2
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #1 dnia: Października 27, 2011, 13:26:51 pm »
Ja tu obcy jestem:) Tylko spamuje czasm na tym forum:D

Ale z tego co widziałem i czytałem na konwenty nadaje się LARP z niewidomymi (Sam hoduje ten ból). Nie wiem czy mam rację, ale tak mi się skojarzyło - to napisałem:)
Ruszaj na SPOTa!

Offline Awer

  • Epidemia
  • ****
  • Wiadomości: 594
  • Attack: 88
    Defense: 86
    Attack Member
  • Reputacja 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #2 dnia: Października 27, 2011, 15:36:28 pm »
Hm... Mogę podłubać w postaciach. Tylko musicie mi dać jakieś ograniczenia, bo jeśli o everland chodzi mam natłok pomysłów na opis postaci.

Co do "hoduje ten ból", nie wiem jak jest na konwentach i spotach, ale pamiętam że ten LARP był mocny i wymaga sporego zaufania do graczy. Na konwencie może tego nie być.

Offline whitequeen

  • Białko
  • **
  • Wiadomości: 129
  • Attack: 89
    Defense: 86
    Attack Member
  • Reputacja 18
  • Płeć: Kobieta
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #3 dnia: Października 27, 2011, 17:21:55 pm »
    Ja tez chetnie pomogę. Myślę że karty postaci które dostaliśmy przed prologiem są merytorycznie w porzadku, wystarczy je zredagować, uporządkować i sprawdzić czy początek zgadza się z końcem ( bo u Królowej znalazłam sprzeczne informacje :) ).

    Myślę, że trzeba zwrócić uwagę, aby opis postaci był uniwersalny i jak najprostszy- tak jak w pierwszym temacie na forum. Everlandczycy stali się częścią nas, ja bym mogła napisać całą encyklopedie na temat jaka jest Królowa Śniegu. Trzeba zwrócic uwagę że inna osoba moze ja zagrać inaczej i dac jej dowolność, ograniczyć osobiste rysy w charakterystyce.

   Co do rzeczy do poprawy to warto wyraźniej zaznaczyć końcówkę.

.

Offline Szept

  • Wszechzagłada
  • ******
  • Wiadomości: 3006
  • Attack: 85
    Defense: 99
    Attack Member
  • Reputacja 71
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #4 dnia: Października 28, 2011, 23:26:38 pm »
Mateusz skoro już zajrzałeś to może napisz nam parę słów, jak LARP konwentowy powinien wyglądać :). Na pewno przyda się taki art zarówno tu jak i u Ciebie na blogu.

Co do Everlandu. To dla mnie najbardziej problematyczne są role i funkcje Sinobrodego oraz Śniących. Sinobrody nie może być już postacią z trumny. A Śniący muszą dostać większą bardziej znaczącą i grywalną rolę.
Coś trzeba zrobić też z końcówką, tak aby była interesująca i zrozumiała. Nie może być tak, że oprzemy ją na Pinokiu, bo ten motyw może nie zaistnieć.
Same postacie są dobre, ciekawe i pełne możliwości, tak jak Marta pisze, należy sprawdzić czy nie mają błędów logicznych. Mają jakieś na pewno, wątpię aby dużo.

Marta piszesz o postaciach, żeby je oddzielić od odgrywających je. Ale tak właśnie jest. Postacie w Everlandzie nie powstały konkretnie pod graczy, przecież wtedy nawet was nie znałem wszystkich. Dobrze by je było skrócić niekiedy, ale tego się zrobić nie da. Da się za to zrobić graficzną kartę postaci, wydrukować  porządnie i zrobić dobre wrażenie jednocześnie.

Offline Uhanimar

  • Nosiciel
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Attack: 60
    Defense: 56
    Attack Member
  • Reputacja 2
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #5 dnia: Października 28, 2011, 23:47:34 pm »
No to może być zaczątek do naprawdę ciekawego tekstu:D

Kilka rad na gorąco (jak przemyślę pewnie napiszę więcej):
1. Musicie być elastyczni na konwencie - zdarza się, że przychodzi mniej graczy niż oczekiwano - szczególnie gdy nie macie "uznanej" ksywy lub nazwy klubu w nieszczęsnym "fandomie" - taka smutna prawda.
2. Gracze przeważnie nie mają strojów. Mi się zdarzyło grać smerfa Ważniaka w stroju mnicha:)
3. Sala jest z przydziału - przeważnie są to zwykłe klasy (na SPOCie macie wybór - klasa/karczma/las - także znacznie więcej niż na innych konwentach)
4. Dostajecie graczy, których nie znacie - także możecie dać komuś postać, której nie pociągnie.
5. Trudniej zrobić klimat, lub w ogóle go nie ma - przyczyny wypisałem powyżej.
6. LARP musi być możliwy do zagrania nawet bez 40-50% postaci - rzadko to się udaje niestety:/ Na Coperniconie miałem 11 graczy na 18 postaci.
7. Kontrowersje przyciągają ludzi - to powinno ułatwić ściągnięcie graczy.
8. Dobrze jest uderzać w znane światy (ja tego nie stosuje). ALe jak sie robi larpa w świecie mroku albo w warhammerze - sukces murowany. Znany świat ułatwia wczucie się)
9. Proste zasady - które szybko się tłumaczą i szybko się je wprowadza na larpie

Na SPOCie dużo graczy się zna - więc z zaufaniem problemu większego nie będzie.
Ruszaj na SPOTa!

Offline Szept

  • Wszechzagłada
  • ******
  • Wiadomości: 3006
  • Attack: 85
    Defense: 99
    Attack Member
  • Reputacja 71
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #6 dnia: Października 28, 2011, 23:58:55 pm »
Ciekawego tak, ale co ważniejsze bardzo przydatnego tekstu. Tak patrzę, na te wymagania i się zastanawiam czy warto robić gry konwentowe. Przecież z założenia to musi być produkt lekko zubożony.

Hoduję ten ból jest łatwy do zrobienia, bo odpadają stroję, wystrój, jest kontrowersyjny ale też jego temat jest hm, delikatny. Nie wiem czy da radę. Na razie musi dać radę Everland plus coś jeszcze mam nadzieję.

Offline whitequeen

  • Białko
  • **
  • Wiadomości: 129
  • Attack: 89
    Defense: 86
    Attack Member
  • Reputacja 18
  • Płeć: Kobieta
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #7 dnia: Października 29, 2011, 01:18:22 am »
Marta piszesz o postaciach, żeby je oddzielić od odgrywających je. Ale tak właśnie jest. Postacie w Everlandzie nie powstały konkretnie pod graczy, przecież wtedy nawet was nie znałem wszystkich. Dobrze by je było skrócić niekiedy, ale tego się zrobić nie da. Da się za to zrobić graficzną kartę postaci, wydrukować  porządnie i zrobić dobre wrażenie jednocześnie.

To miał byc argument przeciw pisaniu postaci od nowa, gdy juz trochę zapadły nam NASZE wersje postaci w pamięć :) Te pierwsze opisy sa baaaardzo odpowiednie.

Jeśli chodzi o długość to opisy po małym zredagowaniu i "wyczyszczeniu" powinny być przyswajalne i czytelne i zrozumiałe.

I bardzo mi sie podoba robienie karty graficznej postaci, bedzie fantastycznie!
.

Offline Wiśnia

  • Wirus
  • ***
  • Wiadomości: 452
  • Attack: 92
    Defense: 94
    Attack Member
  • Reputacja 47
  • Płeć: Mężczyzna
  • That's a nice trick
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #8 dnia: Października 29, 2011, 03:22:19 am »
Osobiście bardzo chętnie pomogę.

Stroje wydaje mi się nie muszą być dużym problemem, pamietam jak graliśmy w seven'th sea i dostaliśmy tylko po jednym atrybucie, przykładowo kowalski dostał kamizelkę, a czarodziejka pelerynę. Z postaciami z Everlandy myślę można zrobić podobnie, zwłaszcza, że są do odpowiedniego zagospodarowani. Co mam na myśli. Dziewczynka z zapalkami nie musi być dziewczynką tylko jak z doświadczenia wiemy może być chłopcem, co już bardzo ułatwia sprawę. No i wystarczy, żeby czerwony kapturek dostał czerwony płaszcz, flecista flet i czarny kapelusz etcetera. Kwestia dobrania i znalezienia atrybutów.

Postacie osobiście bym faktycznie skrócił i zmniejszył może odrobinę ilość wątków pobocznych. Nie znam się i poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, ze LARP na konwencję to jedna z wielu atrakcji wiec czytanie długiego opisu postaci i skomplikowanych połączeń miedzy postaciami może być trochę odpychające.

Co do świata, myślę,ze się wstrzelimy bo w końcu Everland to nic innego jak znane wszystkim bajki z dzieciństwa zebrane do kupy, uwspólczesnione i troskę zdezelowane.

Zakończenie, faktycznie jest problematyczne, wtedy miały wyjść trzy etapy i z tego co pamietam, to zawiodło troszkę. Ustaliłbym jakiś konkretniejszy wyznacznik zakończenia gry, zostając przy jak największej swobodzie tego jak to zakończenie będzie wyglądać.

Co do Sinobrodego, mam wrażenie, ze trumna by się nie sprawdził, może po prostu niech Sinobrody chodzi jako niewidzialna postać miedzy graczami z tym zastrzeżeniem, ze gracze mogą z nim rozmawiać tylko wtedy gdy on zacznie rozmowę.

No i na koniec, ułatwił i sprecyzował bardziej mechanikę używania mocy, piszę to jako osoba, która musiała co 5min podbiegać do orgów po przynalezne rzetony, nie wiem dokładnie co zmienić, ale myśl, ze w toku dyskusji udałoby się coś wymyślić.

To tyle co mi przychodzi do głowy o tej słodkiej, śródnocno-porannej porze. Jeśli coś jest nieskładne ortograficznie, gramatycznie bądź logicznie, to najmocniej przepraszam, to też wina godziny być może:)
You all going to die down here...

Offline Awer

  • Epidemia
  • ****
  • Wiadomości: 594
  • Attack: 88
    Defense: 86
    Attack Member
  • Reputacja 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #9 dnia: Października 29, 2011, 08:11:39 am »
Co do zakończeń everlandu to ja widzę trzy - cztery.

1) Przynajmniej jeden ludź nie został odesłany Sinobrody odradza.
2) Ludzie zostali odesłani sinobrody się nie odrodzi (I co wtedy?)
3) Został jeden człowiek przejęty przez pinokia, więc sinobrody się nie odradza. (Zakończenie takie samo jak w pkt 2?)
4) Dwoje ludzi. Pinokio przejmuje jednego drugi staje się sinobrodym.

Nie wiem czy jest więcej możliwości. Z tego co pamiętam flecista też chciał zostać człowiekiem, ale nie miał informacji jak tego dokonać.

Możliwe, że takie zakończenia są sztucznym ograniczeniem odgórnym ale ciężko mi sobie w tej chwili inne wyobrazić.

Offline Uhanimar

  • Nosiciel
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Attack: 60
    Defense: 56
    Attack Member
  • Reputacja 2
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #10 dnia: Października 29, 2011, 10:50:06 am »
Szept masz rację, produkt jest trochę zubożony. Ale robiąc takie larpy stajesz się znanyy i ludzie będą czekać na twoje larpy i się na nie szykować (utopia, ale jest szansa).
Na Shadowsy ludzie się szykują - a to w sumie tylko marka jest.

Można robić questy i powiązania między postaciami w sposób "panelowy".
Macie rdzeń larpa na 10 osób. Ale macie postaci np. 20.
Dojście kolejnych postaci uruchamia nowe wątki u rozbudowuje już istniejące.
Ruszaj na SPOTa!

Offline whitequeen

  • Białko
  • **
  • Wiadomości: 129
  • Attack: 89
    Defense: 86
    Attack Member
  • Reputacja 18
  • Płeć: Kobieta
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #11 dnia: Października 30, 2011, 12:59:13 pm »
Ile taki LARP konwentowy moze trwać? Everland u nas trwał, eee...co najmniej 2 godziny, tak mi sie zdaje, czy to nie za długo?

NIe wiem czy skracanie pobocznych wątków to dobry pomysł, wiadomo ze nie wszystkie zostana zrealizowane, ale daja one pełniejszy obraz postaci i dowolność wyboru. Gdyby Królowa miała za zadanie tylko odnaleźć Dziecko to bym tego raczej nie osiągnęła, moi ulubieńcy- Hak i Piotrus mieli w sobie za duzo z Pinokia :P.

Zakończenia musza byc bardziej spektakularne, to pinokiowe na pewno jest jednym z dobrych wyjść, daje pewne zaskoczenie. Co do reszty, wszystko toczy się wokół odrodzenia Sinobrodego, więc to chyba tez powinno być podkreślone. (fajnie by było gdyby Kamson na prologu wstał z trumny ^^) Nie mamy trumny, ale to ze Sinobrody sie odradza powinno być jasne, trzeba by wytłumaczyć graczom-everlandczykom co to oznacza...

A może w ogóle usunąć Sinobrodego, niech bedzie tylko w pustej trumnie ( pełniacej tez pudełko na zetony), na ustach i w sercach (he he he) Everlandczyków, niech opowiadają o nim i wykonują jego zalecenia pozostawione przed odrodzeniam ---> jak Kai z listem. To mgłoby byc ciekawe, sniacy od Everlandczyków musieli by się dowiedzieć wszystkiego, nie mogli by podejść i dowiedzieć się wszystkiego od trumny jak u nas. A my usunelibyśmy jedną warstwe wydarzeń, uprościłaby się mechanika, można wtedy pozostawić wątki poboczne nie zmienione.

W ten sposób mamy 2 typy rozwiązań, albo Flecista/ Pinokio przejmie śniacego który był przeznaczony na Sinobrodego, albo Sinobrody się odrodzi, w trumnie mozna pozostawic atrybut należący do Sinobrodego, taka mała a la koronacja.

Warto jednak zostawić pierwsza scenę z przemową Sinobrodego, to wprowadzało w klimat, to zaintrygowałoby śniacych.

Co do atrybutów, trzeba nad nimi pomyslec, np:
Kai- białe rękawiczki
Hak- hak
Chłopiec z zapałkami- świeczka
Kapturek- peleryna czerwona
Królowa- diadem albo biały szal
Pinokio- maska, albo przynajmniej sznurki
Flecista- flet
JiM - przedzielona maska
Sinobrody
Kopciuszek
Wilk
Kot w butach
Piotruś
« Ostatnia zmiana: Listopada 07, 2011, 17:26:42 pm wysłana przez whitequeen »
.

Offline MaWro

  • Białko
  • **
  • Wiadomości: 96
  • Attack: 95
    Defense: 95
    Attack Member
  • Reputacja 15
Odp: Everland dla każdego
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 12, 2011, 22:01:30 pm »
Co do robienia konwentowego LARPA:

- Należy być elastycznym jeżeli idzie o modyfikowanie ilości ról. Może się zdarzyć, że przyjdzie mniej osób niż chcieliśmy, a wtedy wypada także poprowadzić grę.
- Przygotować się na grę z ludźmi, z którymi nie znamy. Mogą one mieć nieco inne podejście do gry, które czasami może nas zaskoczyć
- Dostosować Everland do miejsca. Na ZjAvie mogę Wam obiecać salę, lub dwie salę, do tego ewentualnie kawałek korytarza.
- Większość graczy jest nieprzygotowana. Fajnie jest, jeżeli osoba prowadząca danego larpa zapewni trochę rekwizytów, ale to oznacza dodatkowe utrudnienie.


Wydaje mi się, że mimo, że gra konwentowa może się wydawać trudniejsza w organizacji i mniej satysfakcjonują powinniśmy zacząć je robić. Ułatwi to przyciągnicie osób do Virusa, co umożliwi organizację większych gier.

Tags: